Халдварт өвчнөөс шалтгаалсан стрессээс гарахад ТУСЛАХ АРГУУД

COVID-19 өвчнѳѳс болж нийгэмд айдас үүсэн хямралд автаж буй хүмүүс олон бий. Тиймээс та бүхэнд халдварт өвчний стрессээс гарахад туслах зарим аргыг танилцуулъя.

1. Итгэж болох зөв мэдээ мэдээлэлд төвлөрөх.
- Буруу мэдээлэл нь ядаргааг үүсгэн, зөв дүгнэлт гаргахад саад болдог.
2. Мэргэжлийн хүнээс тусламж авах.
- Сэтгэл санааны хямрал нь хэнд ч тохиолдож болох энгийн үзэгдэл юм.
3. Хэцүү байгаа сэтгэл зүйгээ хүнтэй хуваалцах.
- Гэр бүл, найз нөхөдтэйгөө хуваалцах нь сайнаар нөлөөлдөг.

4. Өөрийн бие сэтгэлдээ анхаарах.
- Сайн унтаж амран, дасгал хөдөлгөөн хийж, эрүүл хоолоор сэтгэл зүйн эрүүл мэндээ тэтгээрэй.
5. Хүүхэд болон өсвөр насныханд анхаарал тавих.
- Бага насны хүүхдийн төвшинд тааруулан халдварт өвчний тухай тайлбарлах хэрэгтэй.
6. Тусгаарлалтанд орсон өвчтөн болон түүний гэр бүлийн сэтгэл зүйд дэм өгөх.
- Тэд нартай сэтгэлийг нь хуваалцаж хүнд хэцүү байдлаас гарахад нь туслаарай.
7. Эмнэлэгийн ажилчид болон хөл хорионы ажилчидыг дэмжих.
- Халдварт өвчний талбар дээр ажилж хамгийн их стрэсс авч байгаа тэднийг нэг ч гэсэн халуун дотно үгээр шагнаарай. 

Гараа тогтмол савандаж угаан, гаднаас орж ирээд 30 секунтээс илүү гараа савангаар угааж, амны хаалт зүүх, олон хүнтэй газраар явахгүй байх, дархлаагаа дэмжих, сайтар унтаж амраарай.